woensdag 16 augustus 2017

dertien levens

Hij zal muziek componeren wanneer zijn vingers neerdalen op de vleugel in de gang
kunstenaar zou hij worden, zijn loods met immense doeken, ideeën -
druppels regen blijven spoelen tijdens de moesson van een levensduur
de dichter zal dichten
de schrijver heeft zijn magnus opus af
de vader neemt de complimenten over zijn kroost in ontvangst
knikt bescheiden met zijn gulle lach
aimabel is de heer die zijn leven overziet
wensen die niet wankel waren

Ik heb ze talloze malen ingekleurd
de plaatjes. Buiten de kaders
liep ik met penselen en bladmuziek
het ezelspad naast de ingesleten paden
pionierden wij als volleerde romanciers
wat was ik in mijn leven meerdere
personen in elk nieuw boek dat ik beklad
zijn de wensen niet meer wankel

x Bas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten