maandag 5 maart 2012

Open sollicitatie

5 maart 2012, ’s-Hertogenbosch

Geachte heer/ mevrouw,

Bijgaand stuur ik u mijn sollicitatiebrief naar een willekeurige vacature die mij de adem beneemt. Hopende dat u, als toekomstig werkgever dit leest en overgaat tot de nodige actie om mij –als zeer getalenteerde jongeman- in te lijven binnen uw bedrijf, instelling, stichting of eenmansbedrijf met uitbreidingswensen.

Ik bezit talenten. Een aantal. Daar ik van mening ben dat talent de drijfveer is van alle motivatie lijkt het mij van groots belang deze talenten u aan te bieden, sterker exploiteer mijn talenten, daar zijn ze immers voor. Drijf mijn talenten tot het uiterste en laat me werken.

Toch geachte heer en mevrouw, houd het bij mijn talenten. Praat me niet over valkuilen en hoe die te verwijderen, opdat ik perfect zou kunnen zijn. Ik ben niet perfect, als niemand is. Derhalve verzoek ik u mijn valkuilen te accepteren, ze op de koop toe te nemen.

Het geloof dat Nederland een betere plek zou zijn, als er louter de focus gelegd wordt op talent -op elk willekeurig gebied- is heilig. Immers voelt een persoon zich prettig in zijn talent, het is zijn of haar kweekwereld, waar ideeën ontstaan, waar vrijuit gezwommen kan worden. De visie van iemand moet je niet willen vormen tot een dodelijk virus van schaapsgedrag. Men kan niet verwachten het karakter om te buigen en te vervlakken tot de middelmaat. Er is dan geen ruimte voor groei, er kan niet geaccelereerd worden, maar er wordt slechts afgestompt, zodat er een zielig hoopje mens overblijft die een karikatuur van zichzelf is geworden.

Derhalve beste toekomstig werkgever, neemt u mij aan op basis waar ik goed in ben. Blijf dicht bij uzelf, laat u niet door modellen van de perfecte werknemer indoctrineren, verwijder al uw competentievereisten en zet in op talent. Met mij krijgt u dat zeker in huis.

Tot slot, toekomstig werkgever, zou ik u willen verwijzen naar google, alwaar over mij en de daarbij behorende talenten genoeg te vinden is. In een gesprek zou ik graag een en ander willen toelichten. Dus bent u mijn toekomstig werkgever, schroom niet contact met mij op te nemen.

Hoogachtend


Bas Geeraets
tmsgeeraets@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten