donderdag 21 mei 2015

Achteraf naar de toekomst kijken

Je wil vast weten wie ik ben:
Ik gaf je al een realiteit
We hebben al momenten beleefd
Hoe de plichtplegingen er niet toe deden
En zo meer

We liepen door een poort, je droeg een jurk
Je handen waren koud, je was nog meer
naast mij –ik gaf je al een blik
Wanneer je boos bent, of enorm dwars
En zo meer

We lopen op zaken vooruit, wij treuzelaars
Alles wat blanco moet zijn heeft reeds kleur
Of vage contouren over welke kleur het zou
zijn, jij en ik

En zo meer

Ik kan niet rustig, of voorzichtig, of nadenken
Of niet met jou in het gras de liefde abstraheren
En weten dat er heden geen woorden zijn
Ik laat me meeslepen op dat wat telt
En zo meer

Ben ik een idioot, die in de Russische literatuur
boeken opeist als hoofdpersoon? Wellicht. En ben
Ik confuus en een domoor met rare gewoonten
En denk ik te kunnen zwemmen zonder rijbewijs?
En zo meer

Ik vraag me
Bevraag me

En zo meer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten