donderdag 19 maart 2015

Ik heb haar liefhebben gehad

Ze verdubbelen tranen tot ze weer eens op zijn;
 mijn shirt geheel doorweekt

In de nacht als ik me veilig voel krijst het zo hard
Muizen schieten dan ineens het holletje van de buik
                                                -bliksemsnel binnen

Ze knabbelen aan het ingekapselde werk dat ik
immer zwijgzaam houd, op een kamer met een uitzicht
                                               -zwart/nat als de nacht

Het eenpersoonsbed dat ik eigen maak door er veel in te slapen
zit te strak om mijn lijf, zo stoot ik mijn knie weleens
                                               -of dat malende hoofd

Soms wil ik de deken terugtrekken van niemand die daar ligt
eveneens zoeken mijn handen in het luchtledige wat er voorheen was
                                               -maar alleen als daar muizen zijn

De kamer is een blok om in af te kicken, evenals het bed zo klein
elke keer als de zon op zal komen mijmer ik alvast terecht

                                               -ik heb haar liefhebben gehad

dan vertrekken de muizen

1 opmerking: