woensdag 24 september 2014

Plastic geeft niet meer

We willen zo veel, eenmaal door het glas gebroken
dansen wij eerst op straat om de vrijheid (nare bijklank)
te vieren en vieren en swingen en slaan dan handen

ineen, die we vormen tot een platte en een vuist. Klaar
Om het gevecht aan te gaan, waar we klappen vangen
En neer zullen vallen dwars door het broze fundament

van onze keuzen. We krabbelen op, altijd jij en ik
we bekijken elkaar in het getekende doodvonnis
schrapen wat kleur hier, wat leven daar en eten wat

We zijn stil, gehavend en ik denk dat we nu wel
rijper zijn, dat we nu de sprong kunnen wagen

Weer door het glas, dat van plastic blijkt en weer
op de toeter, slaan we bijna op de lange vlucht

Terug naar waar we waren, in het gat, jij en ik
In de spiegel zeg ik het je, morgen wordt alles,
alles anders en dat weet je ook wel want je knikt

En dan staan we op, jij reikt naar de sigaretten
Ik schenk de koffie in en we tanen niet nu

We zetten ons op een enkele stoel, achter dit scherm
En proberen nu alles te bevatten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten